قوانين شركت در سفرهاي موسسه طبيعت
خانه / ثابت / قوانين شركت در سفرهاي موسسه طبيعت

قوانین و مقررات سفرهای کانون های تخصصی طبیعت گردی موسسه طبیعت

ماده 1- این پیوست می‌تواند به صورت دستی تهیه شود و یا به صورت الکترونیک توسط مسافر یا نماینده او از طریق تارنمای اختصاصی کارگزار تایید می‌گردد.

ماده2- چنانچه سفر به حد نصاب مورد نظر متناسب با ظرفیت آن نرسد، کارگزار مجاز به ابطال آن و استرداد وجوه دریافتی به مسافر می‌باشد.

تبصره 1- کارگزار موظف است در این خصوص 48 ساعت قبل از حرکت موضوع را به اطلاع مسافر برساند.

تبصره 2- کارگزار موظف است در خصوص کنسلی احتمالی سفرهای نوروزی، 20 روز  قبل موضوع را به اطلاع مسافر برساند.

ماده 3- در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن طول راه ها در روز و شب (با وسیله نقلیه و یا در راه پیمایی ها) در شرایط نامساعد آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیر مترقبه وجود دارد.

ماده 4- در صورتی که مقامات انتظامی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.

تبصره 3- هرگاه مقامات انتظامی یا مسئولین محلی مناطق، به هر دلیل از ورود گروه به منطقه جلوگیری به عمل آورد، نماینده کارگزار (راهنما) در صورت داشتن زمان لازم، مجاز  به جابجایی سفر بوده و مسافر ملزم به تبعیت از راهنما خواهد بود.

ماده 5- در صورت بروز هرگونه اخلال، مزاحمت، اعمال خلاف شئونات اسلامی و ارزش های فرهنگی و بومی در طول سفر توسط مسافر، راهنما می تواند ضمن گزارش مراتب به کارگزار، بر حسب مورد، تصمیم لازم را در خصوص ادامه یا عدم ادامه حضور این مسافر در بقیه سفر اتخاذ نماید.

ماده 6- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده کمیته طبیعت گردی، مرجع رسیدگی حکم بوده و آراء صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.

ماده 7- سفر های نوروزی شامل سفر هایی می باشد که در فاصله زمانی 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال بعد برگزار می گردد که شامل قوانین چارتر می‌باشد.

هتل و اقامت:

ماده 8- در صورت اقامت در هتل، قیمت هر سفر براساس اتاق دو نفره تنظیم گردیده و مسافرین انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک نفره می باشند.

تبصره 4- در اتاق های دو تخته، تخت سوم می‌تواند از نوع سفری،کاناپه تاشو یا تشک اضافه باشد که موقتاً در اتاق دو تخته گذاشته می‌شود.

تبصره 5-  ساعات تحویل اتاق های هتل به هنگام ورود ساعت 14 و تخلیه آن ساعت 11 می باشد.

تبصره 6- در اقامتگاه های محلی یا محیط های طبیعی غیر هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی، خانه محلی تجهیز شده) امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد وزمان لازم برای برپایی کمپ و جمع آوری آن مورد قبول مسافر می باشد.

تعهدات مسافر:

ماده 9- مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی خود و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید و بدیهی است درج هرگونه مغایرتی که در مشخصات مسافر صورت گرفته متوجه نماینده و مسافر بوده و کارگزار در این خصوص هیچ گونه مسئولیت در ارتباط با آن مسافر نخواهد داشت.

ماده 10- درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند.

ماده 11- رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی مسافر الزامی است.

ماده 12- همراه داشتن شناسنامه عکس­دار و کارت ملی برای تمامی سفر‌ها الزامی است. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات اظهار شده با مدارک مثبته بعهده مسافر است.

ماده 13- مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 14- هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت های خارج از خدمات کارگزار و یا عدم استفاده از لوازم ضروریشخصی هر سفر، تماماً متوجه مسافر خواهد بود و مسافر می تواند بر اساس ماده 26 از خدمات شرکت بیمه استفاده نماید.

ماده 15- مسافر می بایست در طول گشت کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل های اقامت، وسایل حمل و نقل و مکان‌های مورد بازدید شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.

ماده 16- در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار می‌باشد.

تبصره 7- چنانچه مسافر شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد موظف به پرداخت جریمه (مطابق ماده 28) خواهد شد.

ماده 17- چنانچه کارگزار مجبور شود در اثر شرایط طبیعی و محیطی و یا حوادث غیر مترقبه از جمله ترافیک جاده ای، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه عمل لازم دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار است.

ماده 18-کلیه هزینه های اضافه و خارج از برنامه و یا گشت های اختیاری به عهده مسافرین می باشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

ماده19- پرداخت هزینه سفر از طرف مسافر به کارگزار به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد این پیوست، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد آن متوجه مسافر خواهد بود.

تبصره 8- مسافر پس از واریز وجه نقد به حساب کارگزار ملزم  به اطلاع کتبی به کارگزار و دریافت تاییدیه ثبت نام می باشد، در غیر اینصورت ثبت نام آن مورد تایید نمی باشد.

ماده 20- مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه راهنما و کارگزار نخواهد بود.

ماده 21- مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور ثبت نام نماید و همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع سازد.

تبصره 9- هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر بعهده مسافر خواهد بود.

تعهدات کارگزار:

ماده 22-کارگزار موظف است نرخ و خدمات سفر را بصورت بروشور یا کتباً و یا از طریق وب سایت به مسافر اعلام نماید.

ماده 23- کارگزار متعهد است که خدمات سفر مورد توافق را بطور کامل انجام دهد و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل شرایط فوق العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت و یا سفر شود، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 24- در سفرهای زمینی، اگر وسیله نقلیه به هر دلیل از حرکت باز ایستد، جایگزینی و هزینه وسیله نقلیه جدید بر عهده کارگزار بوده و زمان لازم جهت تامین وسیله نقلیه جدید و تأخیر در اجرای سفر مورد قبول مسافر است.

ماده 25-کارگزار موظف است در سفرهای زمینی از وسیله نقلیه متناسب با تعداد مسافران و مسیر گشت (اعم از آسفالت یا خاکی) استفاده نماید.

ماده 26- کارگزار موظف است بیمه سفر را در مورد مسافر اعمال نموده و در صورت بروز هرگونه حادثه ای در محدوده مکانی و زمانی سفر، مسافر می‌تواند بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید و در این خصوص کارگزار همکاری و مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.

تبصره 10- در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر میتواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی بادریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه های درمانی مازاد بر بیمه مسئولیت کارگزار و طول درمان، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

تبصره 11- در صورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان شرکت مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.

شرایط ابطال سفر

ماده 27- درخواست انصراف از سفر باید قبل از حرکت سفر بصورت حضوری و توسط شخص ثبت نام کننده و بصورت مکتوب انجام شود.

تبصره 12 در صورت ابطال سفر توسط مسافر در شرایط چارتر، کارگزار مساعدت لازم در خصوص جایگزین کردن فرد معرفی شده از طرف مسافر در سفر را خواهد نمود.

ماده 28- شرایط ابطال سفر های عادی و نوروزی توسط مسافر

 

زمان ابطال سفرهای عادی توسط مسافر

درصد جریمه از کل مبلغ

ملاحظات

زمان ابطال سفرهای نوروزی توسط مسافر

درصد جریمه از کل مبلغ

از ثبت نام تا 14 روز قبل از سفر

10%

* جریمه کنسلی بلیت هواپیما و قطار دریافت خواهد شد

* در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیت هواپیما یا قطار، مبلغ مسترد نخواهد شد

* جریمه ابطال سفرهای یکروزه تا 48 ساعت قبل از سفر شامل 70% مبلغ سفر و از آن پس هیچ وجهی مسترد نخواهد شد

20 روز به بالا

20%

از 13 تا 7 روز قبل از سفر

20%

از 20 روز تا روز حرکت یا در صورت عدم حضور در سفر

چارتر

از6 تا 4 روز قبل از سفر

40%

از 3 تا 1 روز قبل از سفر

60%

از 24 تا 12 ساعت قبل از سفر

80%

از 12ساعت و عدم حضور در سفر

100%

 



برچسب ها


پیام های کاربران


محمدرضا ماهر
پذیرفتم

ارسال پیام


کد بالا را در کادر وارد نمایید :