تغییر چهره‌ی بین‌المللی گردشگری ایران در 100 روز
خانه / اینانلو / تغییر چهره‌ی بین‌المللی گردشگری ایران در 100 روز
  برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری

 

تغییر چهره‌ی بین‌المللی گردشگری ایران در 100 روز

یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

نبود برنامه از مهم‌ترین چالش‌های بخش گردشگری، به ویژه در حوزه‌ی بین‌الملل است، هرچند به گفته‌ی برخی کارشناسان، در گذشته طرحی برای گردشگری ایران با مشارکت کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی نوشته شده بود، ولی اکنون آن‌ها معتقدند این طرح به بازنگری نیاز دارد. در واقع، از اظهار نظر کارشناسان این‌طور برمی‌آید که گردشگری فعلا طرح مدونی ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسیح شریف - کارشناس گردشگری و مسوول پیشین هماهنگی امور بین‌الملل حوزه‌ی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری -، مرتضی احمدی - از مدیران اسبق امور بین‌الملل این سازمان -، محمدرضا رضوانی - استاد دانشکده‌ی جغرافیای دانشگاه تهران و مسوول روابط بین‌الملل انجمن علمی گردشگری ایران -، ولی تیموری - سرپرست سابق اداره‌ی امور بین‌الملل گردشگری و معاون بین‌الملل مرکز ملی مطالعات جهانی شدن که در رشته‌ی جغرافیای اقتصادی مدرک دکتری دارد - صبح امروز در یک موسسه‌ی آموزشی، گردشگری و طبیعت‌گردی گرد هم آمدند تا در میزگردی با موضوع «چشم‌انداز امور بین‌الملل گردشگری ایران»، چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه را بررسی کنند و در همین روزهای آغاز کار محمدعلی نجفی در این سازمان، راهکارهایی را برای بهبود شرایط بین‌المللی گردشگری ایران ارائه دهند..

نگذارید آب خوش از گلوی مسوولان پایین برود

در ادامه‌ی این نشست که محمد علی اینانلو - کارشناس اکوتوریسم - نیز در آن حضور داشت و نشست هم در موسسه‌ی آموزشی او برگزار شده بود،‌ اینانلو گفت: امروز مدام درباره‌ی گردشگری فرهنگی بحث شد، در حالی که آقای احمدی می‌گوید، یک گردشگر به یک مقصد چند بار سفر می‌کند، ولی باید گفت گردشگر فرهنگی به‌ ندرت اتفاق می‌افتد تخت جمشید را دوباره ببیند. تنها جایی که امکان برگشت دوباره وجود دارد، عرصه‌ی طبیعت است، چون طبیعت مدام در حال تغییر است.

او سپس اظهار کرد: درباره‌ی این‌که گفته شد کارشناسان برنامه‌ای 100 روزه برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند،‌ باید بگویم موسسه‌ی ما چنین برنامه‌ای را دارد و می‌تواند به سازمان، برنامه‌ی ضربتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بدهد که کاملا عملیاتی باشد.

اینانلو ادامه داد‌: ما یاد گرفته‌ایم که صنعت گردشگری، یکی از پردرآمدترین و اشتغال‌زاترین صنایع در دنیا است و کشور ما یکی از جوان‌ترین کشورهای دنیا است. یادمان باشد که ایران همسایه‌ی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی مواد مخدر است و اگر بی‌کاری را ام‌الفساد بدانیم که هست، به‌عنوان دولت،‌ کارشناس و روزنامه‌نگار با وجود این همه آلودگی و همسایه‌ی تولیدکننده‌ی کلان مواد مخدر باید اندیشه‌مان خلاف 20 سال اندیشه‌ی مسوولان این سازمان باشد. من بیشتر از 20 سال با آن‌ها در ارتباطم و فقط حرف زده‌اند.

 وی بیان کرد: در این نشست از دو بازوی اجرایی یاد کردیم، در حالی که خبرنگاران مهم‌ترین بازو هستند و می‌توانند نیروی محرک باشند. نباید اجازه بدهند، فردی که دو خط سفارش‌نامه در کاغذ A4 نمی‌تواند بنویسد، در این سازمان مسوولیت بگیرد.

او با دادن این پیشنهاد که آمادگی راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی را برای خبرنگاران میراث فرهنگی و گردشگری دارد، گفت: باید تخصص خود را زیاد کنید و نگذارید آب خوش از گلوی مسوولان پایین برود.

اینانلو اضافه کرد: چند سالی است که دیگر کمتر می‌نویسم، چون در حکومت‌های کمونیستی شوروی رسم بود مسوولان آنچه را دوست دارند، بشنوند. من هم دوست ندارم آنچه دیگران دوست دارند بنویسم.



مطالب مرتبط


برچسب ها


ارسال پیام


کد بالا را در کادر وارد نمایید :