پایین آمدن از تپه‌های ماسه‌ای در کویرها و بیابان‌ها
خانه / کانون‌های موسسه طبیعت / آموزش و مقاله‌ ها / پایین آمدن از تپه‌های ماسه‌ای در کویرها و بیابان‌ها

پایین آمدن با ماشی 

یکی از نکات آموزشی در حوزه سافاری که از اهمیت زیای برخوردار است حرکت در شیب رملی‌ و به خصوص پایین آمدن از تپه‌های ماسه‌ای در کویرها و بیابان‌ها است.

در اقلیم کویری و بیابانی احتمال روبرو شدن با تپه‌های رملی بسیار زیاد است و گاهی اوقات حتما باید برای ادامه مسیر از آن‌ها عبور کرد. در مواقعی این تپه‌های رملی بسیار بلند هستند.

تپه‌های رملی

در هنگام پایین آمدن از تپه‌های شنی، باید نکاتی را رعایت کرد.

هنگامی که از روی تپه‌های شنی با ارتفاع بالا قصد فرود دارید، ابتدا دنده کمک را در حالت سنگین قرار دهید و با دنده 1، ماشین را در سرازیری هدایت کنید و فرمان را دو دستی و محکم بگیرید، همزمان چرخ‌ها کاملا صاف و رو به پایین باید باشد.

از ترمز کردن بیهوده بپرهیزید!

در این حالت ماشین با حداقل سرعت و کاملا کنترل شده و آرام مسیر خود را به سمت پایین ادامه میدهد،

توجه داشته باشید که امکان چرخیدن انتهای ماشین وجود دارد، اگر این اتفاق افتاد با کمی گاز دادن ملایم دوباره ماشین را در مسیر خود قرار دهید.

کنترل ماشین

خطرات:

اگر ماشین را با دنده دیگری هدایت کنید در نتیجه سرعت زیاد می‌شود و امکان برخورد شدید در انتهای شیب با زمین وجود دارد و از طرفی احتمال از دست دادن کنترل ماشین نیز هست، در صورت چرخیدن انتهای ماشین و عدم کنترل مجدد، در شیب عرضی قرار میگیرید و امکان واژگون شدن خودرو وجود دارد،

توجه: مدام فرمان را محکم گرفته و هرگز نچرخانید.

نویسنده: محسن مومنی

کانون سافاری طبیعت


دریافت مشاوره تخصصی رایگان




مطالب مرتبط


برچسب ها


پیام های کاربران


محمد قایم
برنامه‌های آفرود بزارین

davood
یه بار برای من تو مرنجاب اتفاق افتاد و نتونستم جمعش کنم و تو شیب عرضی رفتم و چپ شد ماشین، ولی خداروشکر چیزیم نشد. البته اون زمان خیلی وارد نبودم، چه خوبه الان بیشتر اطلاعات هستش. 🙏🙏🙏

نگار محمدی
پایین اومدن بیشتر حال میده:)

حمید
سلام. آموزش رانندگی در کویر رو همه ی قسمتهاشو بزارید. کارگاهش پاییز برگزار میشه؟
پاسخ مدیر سایت :

سلام

اگر منظور شما از همه قسمت‌های رانندگی در کویر، شیوه رانندگی در رمل، بیابان و ... باشد در کارگاه‌های تخصصی سافاری گفته خواهد شد. زمان شروع کارگاه همزمان با فصل کویر یعنی از پاییز هست.


سیروان بارز
اگر با کم کردن باد لاستیک از رینگ در رفت چه کار باید کرد؟
پاسخ مدیر سایت :
حتما باید پمپ باد داشته باشید زیر خودرو جک زده، زیر چرخ را خالی کرده و پمپ باد را وصل می‌کنید، اگر در رمل بودید حتما از آب برای تمیز کردن بین رینگ و لاستیک استفاده کنید، و با دست لاستیک را بگیرید تا باد شود،
روش‌های دیگر استفاده از گاز و بنزین هم میتواند باشد

فرزاد عبدی
در اکوسیستم های دیگه چه کاری باید بکنیم؟
پاسخ مدیر سایت :
برای اطلاع از نحوه رانندگی با ماشین‌های سافاری در محیط‌های مختلف پیگیر مطالب کانون سافاری باشید

ارسال پیام


کد بالا را در کادر وارد نمایید :