با توجه به مواد اولیه محدود و کمیاب شدن فولاد و آهن در اروپا تصمیم گرفتند تا از آلومینیوم به جای آهن استفاده کنند. که مزیتهایی هم داشت و به عقیده نگارنده شاید بهتر از جیپ اصلی هم بود. آلومینیوم نسبت به آهن سبک تر است و مهمتر از آن در هوای مرطوب انگلستان و شمال اروپا زنگ نمیزند. علاوه بر اینها تعمیر و نگهداری آن هم ساده بود و با چند پرچ قطعات ماشین سرهم یا جدا میشدند.
بالاخره شرکت Rover به تولید انبوه این خودرو دست میزند و نام آند را لندروور میگذارد. این به اصطلاح جیپ انگلیسی توانست جایگزین مناسبی برای جیپ و اسب باشد چنان که بعدها شرکت Rover این خودرو را به ارتش انگلستان معرفی کرد و نمونههای نظامی بسیاری از آن تولید شد. به همین خاطر ارتش انگلیس که علاقه زیادی به حضور درآفریقا و آسیا داشت رکورد جالبی ثبت کرد. طبق آماری که در آن سالها گرفته شد یک سوم از مردم جهان با لندروور آشنا بودند و آن را میشناختند.
یکی دیگر از دلایلی که مردم جهان با لندروور آشنا بودند کمپینهای تبلیغاتی کمپانی بود. کمپانی لندروور برای گسترش بازار خود و فروش اولین مدل به نام سری یک در سراسر جهان اقدام به طراحی یک مسیر بسیار طولانی از لندن تا سنگاپور کرد که یک تیم حرفهای با یک لندروور سری یک آن را طی کردند، تا همه مردم جهان ببینند این خودرو چه قابلیتهایی دارد و کاملا برای مسافتهای زیاد مناسب و قابل اطمینان است.
لندروور در سال 1958 اقدام به ساخت خودرویی جدید میکند ولی این بار این وسیله خیلی راحتتر و زیباتر بود که به لندروور سری دو (Series 2) معروف شد و بعد از آن در دهه 60 تا 70 سری سوم (Series 3) لندروور هم به بازار میآید که پایه مدل جاودانه دیفندر هم در همینجا ریخته شد که در ادامه به آن میپردازیم. بعد از این تولیدات که روزبهروز از کیفیت بیشتری برخوردار میشدند توقع مصرف کنندهها نیز بیشتر شد و سبب گردید کمپانی لندروور تصمیم مهمی اتخاذ کند. البته تغییرات فرهنگی عمده مردم جهان بعد از جنگجهانی و تغییر ذائقه از کار کردن مکرر به تفریح و مسافرت هم در این تصمیم بیتاثیر نبود. لندروور هم مثل جیپ به ساخت یک خودرو راحت و ایمن و زیبا پرداخت که فقط برای تفریح باشد. دیگر جای بستن گاو آهن به پشت ماشین بکسل بند برای حمل اسب نصب شده بود و از آن فنرهای شمش خشک دیگر خبری نبود. لندروور در کنار ساختن سری 3، رنجروور، یکی از شاخصترین شاسیبلندهای صنعت خودروسازی را معرفی کرد. گواه آن را هم میتوان حضور این خودرو برای مدتی در موزه لوور پاریس دانست که به عنوان یک اثر هنری ساخت دست بشر به نمایش درآمد.
رنجروور موتور 8 سیلندر داشت و با استاندارد های روز خودرو بسیار سریعی بود. همینطور سیستم تعلیق پیشرفته و ترمزهای خوبی هم داشت. کمپانی یک روز تصمیم گرفت این موتور قوی را روی لندروور سری 3 نصب کند. حاصل کار مدلی شد به نام لندروور استیج وان که البته زیاد هم موفق نبود اما باعث شد تا مهندسان به فکر رفع ایرادات باشند و مدل بهینه شده و جایگزین سری 3 با نام دیفندر معرفی شود. در همان دوران شرکت Camel که تولید کننده سیگار است اقدام به حمایت و اسپانسری مسابقهای میکند که به المپیک ماشینهای دو دیفرانسیل و شاسیبلند معروف بود. این مسابقه در ابتدا با 10 جیپ آغاز شد اما در سالهای بعد شرکت کمل با لندروور به توافق رسید و در ادامه مسابقات از لندروور استفاده کردند و از سال 1985 به بعد Range Rover در مسابقات حضور داشت.
لندروور و رنجروور به دلیل حضور جیپ در بازار آمریکا جایی پیدا نکردند ولی از سال1987 با ارائه مدلی از رنج روور که به دلیل پیشرفتگی فنی و لوکس بودن رقیبی در آمریکا نداشت به این بازار راه پیدا کرد.
دریافت مشاوره تخصصی رایگان