آژانسهای مسافرتی و اپراتورهای تورهای خروجی (آژانسهای کشور مبدأ)
آژانسهای کشور مبدأ، بازاریابان و فروشندگان عمده صنعت اکوتوریسم هستند. آنها برای فروش تورها از نامهای تجاری جذاب استفاده میکنند. به منظور بازاریابی برای یک مقصد از توزیع بروشورهای رنگی، کاتالوگهای حاوی عکسهای زیبای حیات وحش و اکوسیستمهای جذاب، صفحات وب و در بعضی موارد فیلم و CD استفاده میکنند.
این آژانسها معمولاً متناسب با سلیقه اکوتوریستهای کشور خود (مبدأ)، کشور مقصد، نوع فعالیت و برنامه سفر را انتخاب میکنند. این کار با مشورت کامل با اپراتورهای ورودی (آژانسهای کشور مقصد) انجام میشود، تا برنامهریزی و اجرا به بهترین شکل صورت گیرد.
اغلب این برداشت وجود دارد که آژانسها و اپراتورهای تورهای خروجی اجرای تمام مراحل و جزئیات تور را بر عهده دارند. این برداشت، ناصحیح است و در شیوه صحیح اجرا، آژانسهای خروجی (آژانسهای کشور مبدأ) بر مبنای قرارداد با اپراتورهای تور ورودی (آژانسهای کشور مقصد)، اجرای برنامه سفر را از لحظه ورود اکوتوریستها به کشور مقصد به عهده آنان میگذارند. اپراتورهای داخلی نیز به شکل نمایندهای عمل میکنند که مشتریان به آنها سپرده شدهاند. در نهایت بسیار مهم است که این آژانسها به عنوان بخشی از نقش سرپرستی که دارند برای تحقق اهداف اکوتوریسم تلاش کنند.
دریافت مشاوره تخصصی رایگان