عید نوروز و تعمیر جعبه دنده رنج روور
خانه / کانون‌های موسسه طبیعت / خاطرات سفر / عید نوروز و تعمیر جعبه دنده رنج روور

عید نوروز و تعمیر جعبه دنده رنج‌روور

نوروز سال 1391 بود که با دوستان تصمیم گرفتیم برای بازدید از زیبایی‌های کویر مصر 9 روزی رو به اونجا بریم، بعد از کلی مقدمات و تهیه لوازم و تجهیزات کمپینگ راه افتادیم، یه‌کم وقت رو از دست دادیم و دیر رسیدیم به مصر، دلیلش هم حساسیت پلیس روی این شکل ماشین‌ها بود، تقریبا نزدیک محل کمپی بودیم که از قبل برای خودمون مشخص کرده بودیم، آخه یه تورگاید باید حتما برنامه سفر داشته باشه، داشتیم می‌رسیدیم که یهو صدای بیسیم در اومد!!
رضا بود،

عید نوروز

چیه رضا؟
نمیدونم، دنده دو ماشین هی می‌پره بیرون!
با مکافات رسیدیم به محل کمپ، باید استراحت می‌کردیم تا فردا ببینیم چی می‌شه، فردا صبح با آقای حسن خدایی تماس گرفتیم، از مکانیک‌های قابل رنج‌روور هستش و کارش هم خیلی درسته، جریان رو بهش گفتیم و اونم گفت به احتمال زیاد از کاسه نمد جعبه دنده هستش روغن داده و به یکی از قطعاتش آسیب زده که دنده می پره بیرون.
رضا و مهرداد که دست به آچار بودن تصمیم گرفتن که ماشین رو تعمیر کنند تا بتونیم بقیه مسیر رو ادامه بدیم، دست به کار شدن و مشغول باز کردن ترمز دستی و گاردان و کمک شدند که یهو واویلا!
طوفان شن شروع شد طوری که تمام وسایل و ابزارمون پر شده بود از شن، مهلت نمی‌داد تکون بخوریم، خلاصه با هر مکافاتی که بود جعبه دنده رو باز کردیم و دیدیم بله قطعه گلابیش ذوب شده از حرارت زیادی که به خاطر بی‌روغن موندن ایجاد شده، حالا لوازم می‌خواستیم...

دنده دو

تو اون تعطیلات آخه؟
چه جوری؟
از کجا بیاریم؟
واقعا خراب شدن ماشین در سفر طبیعتگردی و درست کردنش اونم تو تعطیلات و بدون ابزار کافی، از صعود به قله دماوند هم سخت تره.
باید تهیه می کردیم اون قطعه رو وگرنه عین 5 روز تعطیلات اول عید رو باید همونجا می‌موندیم، این قدر پیگیری کردیم تا گیر آوردیم، قرار شد با اتوبوس برامون بفرستن خور، برای گرفتن قطعه راهی خور شدیم، تو مسیر بودیم که طوفان دوباره شروع شد، ده برابر طوفان قبلی، خیلی شدید بود به شکلی که دیدمون خیلی کم شده بود ولی انگیزه داشتیم باید ادامه می دادیم، بالاخره رسیدیم و لوازم رو تحویل گرفتیم و برگشتیم،
خوشحال خوشحال.
همه کمک می‌کردیم که کار پیش بره، بعد از کلی تلاش نوبت به جا زدن گلابی رسید، بازم گیر کردیم.
ای بابا گریس لازم داریم و ما فکرش رو نکرده بودیم.
نمی‌شه آقا نمی‌شه.
یهو رضا داد زد گرررررریس!
دمت گرم،
از کجا آوردی؟
تو گردگیر گاردن گریس بود.

خراب شدن ماشین

خلاصه با تلاش و کمک همدیگه ماشین درست شد، همه خوشحال از اینکه کاری کردیم کارستون، با چهار روز تاخیر به سفرمون ادامه دادیم و به گشت و گذار پرداختیم.

با چهار روز تاخیر

امیدوارم این تجربه برای دوستان طبیعت‌گرد و دوستداران خودروهای دودیفرانسیل مفید باشه و به آموزش‌های کاربردی اهمیت بدید و کمی هم دست به آچار باشید و لوازم و تجهیزات ضروری مخصوصا در سفرهای آفرود همیشه همراهتون باشه.

راستی شما کجاها ماشینتون خراب شده و چطور درست کردین؟؟؟

یه نکته مهم

یه نکته مهم، هیچ وقت زود ناامید نشید!

نگارنده: ثمین طالب‌زاده
خاطرات کانون سافاری طبیعت


دریافت مشاوره تخصصی رایگان




مطالب مرتبط


برچسب ها


پیام های کاربران


سهراب
رنج آورررررررر وای

sara
ولی این اتفاقات همیشگی نیست، خیلی به نگهداری بستگی داره

کسری
تو مدل خودش این ماشین بی نظیره

کوروش
تاریخچه این خودرو واقعا خوندنی هست بزارید.
پاسخ مدیر سایت :
حتما، در مورد تاریخچه ماشین‌های افرود شما میتوانید صفحه آشنایی با خودروهای دو دیفرانسیل را دنبال نمایید.

کامران
شما سفر هم دارید؟
پاسخ مدیر سایت :
بله، شما میتوانید برای اطلاع از سفرهای آفرودی کانون به صفحه رویدادهای موسسه طبیعت، صفحه کانون سافاری طبیعت و همچنین اینستاگرام کانون tabiatsafariclub مراجعه نمایید.

سالار کشیر
نمی شد ماشین رو یه جا بزارین برید تا تعطیلی تموم بشه؟
پاسخ مدیر سایت :
خیر نمی‌شد، نفرات در هر خودرو مشخص بودند و مورد بعد اینکه وسط بیابان جایی نبود که مطمئن باشد برای گذاشتن ماشین، در ثانی وسایل ماشین رو چیکار می کردیم؟

ارسال پیام


کد بالا را در کادر وارد نمایید :